Forebyg skader med sportsmassage

Forebyg skader med sportsmassage
Dette indlæg er finansieret indlæg og indeholder promoverede hjemmesidehenvisninger.

Hvis du lever et aktivt liv og dyrker meget sport, kender du sikkert alt til vigtigheden af at passe godt på kroppen – det vil sige, sørge for at få varmet ordentligt op inden træning, understøtte svage og udsatte led som for eksempel knæ og albuer med tape eller elastikbind, så forvridninger, forstuvninger og overstræk forebygges. Du oplever sikkert også, som du bliver ældre, at der skal mindre og mindre til før du bliver skadet. Sener og muskler kræver meget mere opvarmning og udtrækning for at forblive fleksible, og er mindre modstandsdygtige over for skader end da du var yngre. Skader er længere tid om at hele, musklerne bliver hurtigere stive og ømme, og ømhed efter træning sidder i muskler og led i længere tid end førhen.

Sportsmassage fremmer restitution

Når du bruger længere tid på at restituere efter træning, får du heller ikke rørt dig så meget som du gerne ville – og så styrkes muskler og led ikke i det omfang, der er brug for op til for eksempel en fodboldkamp. Antallet af skader, der pådrages i forbindelse med amatørsport, stiger med deltagernes alder, og dette skyldes, at deres grundform simpelt hen er for ringe. Hvis du ønsker at forebygge skader og nedsætte den tid, det tager for din krop at restituere, er det en god idé at modtage sportsmassage med jævne mellemrum. En dygtig sportsmassør vil kunne identificere dine svage punkter, og samtidig rådgive dig til den optimale træning.

Find en erfaren sportsmassør

Det er vigtigt, at den sportsmassør du vælger, har erfaring inden for området og er kompetent hvad angår sportsrelaterede skader og skavanker. Hos Massagekompagniet på Østerbro kan du finde top kvalificerede sportsmassører, som alle er specialiserede inden for behandling og forebyggelse af skader. Hvad end du har eksisterende skader, eller gerne vil forebygge dem, kan du finde en massør, som kan hjælpe dig til at opbygge en stærkere krop.